1a.jpg

notesik_odnowa.jpg

Tampondruk

Tampodruk to przemysłowa technologia drukowania artykułów promocyjnych, szczególnie w przypadku nierównej i nieregularnej powierzchni. Polega ona na nakładaniu farby za pomocą elastycznego, silikonowego stempla. Daje to możliwość znakowania na powierzchniach nierównych, wklęsłych lub wypukłych. Nadaje się szczególnie do drukowania mniejszych logo i motywów (do ok. 7 cm). Nie jest możliwe uzyskanie płynnych przejść kolorów. Tampondruk można wykorzystać do znakowania artykułów promocyjnych 
z różnych materiałów - metalu, szkła, plastiku, drewna, skóry, ceramiki.
Technologia polecana do druku na bardzo trudnych powierzchniach, popularna ze względu na niską cenę i duże możliwości.

  • Nadruk w określonych kolorach Pantone

  • Umożliwia druk na wypukłych lub wklęsłych powierzchniach
  • Niska cena
  • Niewielka powierzchnia znakowania (max 7cm)
  • Ograniczona ilość kolorów

  • Brak możliwości uzyskania przejść tonalnych

t-shirt-OPTIMA-DHA.jpg

czolg1.jpg

Sitodruk

to technika druku polegająca na ręcznym lub mechanicznym przeciskaniu farby za pomocą rakla przez formę drukarską sporządzoną na specjalnym sicie. Sito wstępnie pokrywa się emulsją światłoczułą, na której odwzorowywany jest drukowany obraz. Po obróbce fotochemicznej na sicie pozostaje emulsja w negatywie w stosunku do drukowanego wzoru. Przeciskana farba przechodzi przez te obszary sita, które nie są pokryte emulsją. Oczko siatki może mieć średnicę  30-40 mikronów.
Metodę tę używa się do nanoszenia wzorów na takie materiały jak plastik, karton, folia, drewno, tkanina, metal oraz wiele innych.

  • Nadruk w określonych kolorach Pantone

  • Duża trwałość, nadruki odporne 
        na wodę i promienie UV

  • Możliwośc wykonywania nadruków 
        o dużej powierzchni

  • Wysokie koszty przygotowalni
     przypadku nadruków o dużej ilości kolorów.
  • Czasochłonność - dłuższe terminy realizacji
  • Brak możliwości uzyskania przejść tonalnych
mMULTITOOL.jpg

uchwyt_spomasz.jpg

Grawerowanie laserowe

to jedna z najstarszych i najtrwalszych technologii brandingu, oferująca precyzyjne i trwałe motywy grawerowane bezpośrednio na powierzchni przedmiotu, za pomocą bezdotykowej obróbki laserowej. Jedynym ograniczeniem jest powierzchnia, która powinna być możliwie płaska, aby uzyskany efekt był zgodny z naszymi oczekiwaniami. Kolor zdobienia jest zależny od oryginalnego koloru grawerowanej powierzchni - jednak w przypadku powierzchni np. pokrytej kolorowym lakierem będzie miał barwę materiału z którego wykonany jest przedmiot.
Technika ta  długą żywotność. Grawerowanie laserowe nadaje się do znakowania metalu lub metalizowanych przedmiotów reklamowych, drewna, skórze, szkle, plastiku, a także na tekstyliach polarowych.

  • Bardzo duża trwałość
  • Długa żywotność

  • Wysoka dokładność

  • Jednokolorowe motywy

  • Znakować można tylko wybrane materiały

  • Ograniczenia rozmiarowe

TLOCZENIE2.jpg

DSC_0041.jpg

Tłoczenie / hotstamping

Tłoczenieto bardzo elegancka, subtelna i prestiżowa forma znakowania. Polega na wprasowaniu/ wgnieceniu materiału pod dużym naciskiem matrycą wykonaną z metalu (najczęściej mosiądzu lub magnezu). W efekcie otrzymujemy produkt z jednokolorowym wzorem, którego odcień nieznacznie różni się od koloru tłoczonego przedmiotu.  Jednym z wariantów tłoczenia jest hotstamping, czyli tłoczenie z folią, która zostaje wgrzana w powierzchnię, co dodatkowo podnosi walory estetyczne gotowego produkt. Folie występują w bogatej gamie kolorystycznej (najczęściej jednak używa się folii złotej lub srebrnej).

  • Trwałe, efektowne znakowanie

  • Cena jednostkowa maleje wraz ze wzrostem ilości znakowań

  • Wykonana matryca może zostać
    ponownie użyta przy znakowaniu 
    innego produktu
  • Drobne szczegóły mogą nie zostać 
    dokładnie odzwierciedlone

  • Nie każdy rodzaj materiału 
    nadaje się do tłoczenia
  • Do ceny znakowania należy doliczyć 
    koszt przygotowania matryc
haft3D.jpg

IMG_20200123_105431_1.jpg

czapka_steela.jpg

Haft

Haft maszynowy jest klasyczną i najbardziej szlachetną metodą zdobienia odzieży i tekstyliów (bluzy, czapki, koszulki, torby, ręczniki itp.). Polega na klasycznym haftowaniu za pomocą nici, przy użyciu maszyn sterowanych komputerowo. Wzory wykonane tą metodą są trwale, odporna na różnego rodzaju uszkodzenia, 
a jednocześnie bardzo atrakcyjne.

  • Bardzo trwała, efektowna metoda,
  • Odporność na wielokrotne pranie w wysokich temperaturach
  • Technika odpowiednia do brendowania 
    odzieży roboczej
  • Daje możliwość personalizacji 
    poprzez wyhaftowanie np. imion
  • Wysoka jakość znakowania
  • Drobne szczegóły mogą zostać 
    niewłaściwie odzwierciedlone
  • Nie należy go stosować na cienkich 
    materiałach – poniżej 190g
  • „Lewa” strona haftu 
    może mieć nieestetyczny wygląd
  • Brak możliwości wykonania 
    przejść tonalnych
stabila.jpg

juwent.jpg

powerbank_dora.jpg

Druk UV

Druk UV to obecnie jedna z najnowocześniejszych technik wykorzystywanych w druku cyfrowym. 
W druku UV wykorzystujemy ciekłe tusze polimerowe. Ich drobne krople są rozpylane na materiale, a następnie utrwalane lampami LED emitującymi światło UV, stąd nazwa tej technologii. Dzięki temu na materiale zostaje cienka warstwa twardego polimeru, który jest bardzo trwały 
i odporny. Pozwala on na wydruk białym kolorem, który możemy wykorzystać np. na szkle jako podkład, dzięki czemu właściwy nadruk będzie bardziej wyrazisty.
Możliwy jest druk zarówno na płaskich powierzchniach, 
jak i zaokrąglonych (kubki, butelki).

  • Druk bezpośrednio na produkcie

  • Fotograficzna jakość wydruku,
    wyraziste, mocne kolory
  • Możliwośc druku białym atramentem  i poddruku pod kolorowym 
    na ciemnych powierzchniach
  • Błyskawiczne utwardzenie 
    zadrukowanej powierzchni
  • Nadruk trwały i odporny na ścieranie

  • Wysoka cena

  • Nie każdy materiał jest odpowiedni
    do wykonania na nim druku UV
  • Wyższa cena za druk większych nakładów

NOZYK_YTONG.jpg

Doming

Doming to technologia uszlachetniania powierzchni płaskich, często zadrukowanych, poprzez nadawanie im efektu wypukłości dzięki nałożeniu warstwy przezroczystej  żywicy. Najczęściej stosowany jest przy wykańczaniu naklejek z nadrukami wykonanych z folii samoprzylepnych. 
Uszlachetnione, wypukłe naklejki z nadrukami mogą być wykorzystane do oznakowania produktów, ale często jest to po prostu element dekoracyjny np. w gadżetach reklamowych, takich jak breloki, otwieracze do butelek, magnesy czy też ramki do tablic rejestracyjnych. Za pomocą domingu można również tworzyć eleganckie, wypukłe napisy.

  • Pozwala na uzyskanie efektu 
    niemal trójwymiarowego obrazu
  • Du ża odporność na uszkodzenia 
    i promienie UV
  • Dowolność kształtów
  • Nieograniczona ilośc kolorów
  • Wzmocnienie kolorów i głębi obrazu
  • Naklejka jest mniej trwała niż druk bezpośredni
  • Konieczna idealnie płaska i gładka 
    powierzchnia produktu

  • Nadaje się tylko do gładkich powierzchni
kubek_fagron.jpg

Kalkomania ceramiczna 

Kalkomania ceramiczna  jest popularną techniką zdobienia kubków, w której wykorzystuje się metodę sitodruku pośredniego. Zaletą tej metody jest możliwość zdobienia dużej powierzchni kubka oraz uzyskania efektu zdjęcia czy rastrów. Jest to dobra metoda do zdobienia obiektów obłych czego nie można wykonać przy druku bezpośrednim.

  • Możliwość nadruku na dużej powierzchni 
    reklamowej (np. dookoła kubka)
  • Możliwość osiągnięcia efektu zdjęcia i rastrów
  • Możliwość personalizacji
  • trwałość -  nadruk odporny na zmywanie mechaniczne w zmywarce (z wyjątkiem  nadruków na powierzchniach szklanych i nadruków z wykorzystaniem farb złotych 
    oraz platynowych)
  • Ograniczona grubość linii
    - w pozytywie 
    0,2 mm,
    - w negatywie
    0,4 mm

  • Ograniczona wielkość pisma to - w pozytywie 
    7 pkt,
    - w negatywie
    10 pkt
t1.png

HARTZ-LACK (6).jpg

Termotransfer

Termotransfer pozwala stosunkowo małym kosztem wykonać znakowanie dla małych nakładów produktów.
Polega na przeniesieniu obrazu ze specjalnie przygotowanej taśmy na tkaninę. Cały proces odbywa się przy udziale wysokiej temperatury, to dzięki niej nadruk jest wgrzewany w tka - 
ninę, papier lub inne wybrane przez zama - 
wiającego podłoże. Ten sam projekt można nanieść na różne rodzaje odzieży. Uzyskany nadruk za każdym razem będzie cechował się wysoką jakością – nadruki termotransferowe dobrze oddają szczegóły projektów. W tym przypadku są zdecydowanie bardziej precyzyjne niż na przykład haft komputerowy, który nie pozwala na umieszczanie na odzieży bardzo małych elementów.

  • Duża trwałość, wysoka precyzja

  • Bogata paleta barw

  • Możliwość wykonania tego samego nadruku 
    na małych partiach różnej odzieży

  • Nadaje się do wykonanywania nadruku także 
    na ciemnym podkładzie


  • Duży nadruk na odzieży hamuje właściwości 
    wentylacyjne tkaniny
  • Nie każda tkanina nadaje się do znakowania
    tą techniką (np. polar)

  • Zastosowanie większej liczby barw wiąże się 
    ze wzrostem kosztów

smycz_cersanit.jpg
smycz_ferro.jpg

smycz_deheus2.jpg

Sublimacja

Sublimacja to technika druku wykorzystująca zjawisko sublimacji. Wydruk wykonywany jest specjalnymi tuszami na papierze do sublimacji (transferowym), a następnie za pomocą pras do sublimacji o wysokiej temperaturze przenoszony jest na odzież która jest wykonana z poliestru lub posiada powłokę poliestrową. Jedyna metoda znakowania, która w 100% przepuszcza powietrze.
Tusze sublimacyjne wnikają i trwale wiążą się 
z włóknami, dzięki czemu nadruk jest niewyczuwalny w dotyku i niezniszczalny.

  • Nieograniczona ilość kolorów, 
    mozliwość drukowania w kolorystycze CMYK
    przejść tonalnych i fotografii.

  • Bardzo duża trwałość

  • Brak kosztów przygotowalni
  • Nadruk niewyczuwalny w dotyku
  • Możliwość druku z dowolnego pliku graficznego
  • Wysoka rozdzielczość nadruku
  • Używany materiał musi zawierać 
    minimum 70% poliestru
  • Możliwość nadruku tylko 
    na białych lub jasnych dzianinach

  • Brak możliwości wydrukowania 
    koloru białego